onsdag 8. mai 2013

Abibliofobi

Jeg har alltid meg med minimum to bøker i veska, uansett hva jeg skal ut på. Man vet jo aldri når anledningen byr seg og man kan få lest litt. Skal jeg reise på tur, enten det er storbyweekend eller opplevelsesferie må jeg jo også ha med meg noen bøker. Det er jo bare helt herlig å sitte på en fortauskafé og nyte en god kaffe, se på folkelivet og lese litt innimellom. Eller å slappe av mellom aktivitetene med en god bok. 
Jeg mener at livet er for kort til å kaste det bort på feil bøker, så hvis det viser seg at bøkene jeg har tatt med meg på tur ikke holder mål, vet jeg at jeg kommer til å svi av noen kroner på å kjøpe flere bøker. Da er det bare å håpe at det finnes en bokhandel i nærheten med godt utvalg i engelskspråklig litteratur. 

Problemet er bare at det kan bli tungt å dra på alle disse bøkene. Men nå har jeg jo min fantastiske Kindle - og det gjør pakkingen mye lettere! Ihvertfall i antall kilo bagasje. 

Har du det likedan?


- Gøril - 






1 kommentar:

  1. Drar aldri noe sted uten min kjære Kindle på lur med minst 8-10 uleste bøker på til enhver tid. Vekten er jo alltid kun 300 gram :D

    SvarSlett